maandag 21 juni 2021

Marina's Quiltzomer 1.

Een mooie dag om een nieuwe serie blogs te beginnen. Het is buiten kil en nat, maar dat is even heerlijk na de hele warme dagen van vorige week. Kan het huis even afkoelen.

In mijn tuin bloeit van alles en ook in huis is het zomer achtig. 

Bloemen op de vensterbank en het fruit wordt door een 'klamboe' beschermd tegen fruitvliegjes. Daar heb ik een vreselijke hekel aan. en het staat leuk.

Ik ben van plan erg van deze zomer te genieten en een soort 'leuke-ervaringen-buffertje' op te bouwen, want je weet maar nooit wat de herfst zal brengen.

Ik heb een aantal musea op mijn lijstje van uitstapjes staan en ik probeer daar telkens een bezoek aan een quiltwinkel aan te koppelen.

Het eerste museum, dat ik heb bezocht was het Cobra museum in Amstelveen. Een hele mooie tentoonstelling over Frida Kahlo en Diego Rivera. De eerste quiltwinkel, die ik sinds anderhalf jaar heb bezocht was Quiltstudio Het Gooi. Ik heb daar stof voor sashings gekocht voor de quilt voor Isaac. Volgende uitstapje is waarschijnlijk het Rijksmuseum en de Slavernij tentoonstelling.

Ik ben met een aantal projecten bezig. Voor de 'Beestenboel" voor Isaac begin ik binnenkort met het snijden van de sashings. De temperatuur in mijn naaikamer op zolder is gelukkig gedaald, zodat ik daar weer fijn kan werken.

Voor de 'Quilt zonder naam' van Pamela Goecke Dinndorf is bijna alles getekend en geknipt. 

De blokken hebben allemaal ronde vormen en die moesten met mallen op stof getekend worden. Een gezellig 'avond bij de tv' klusje. Ik heb de voetbal wedstrijd van Oranje gekeken tijdens het tekenen en knippen. Dat gaat heel goed, want ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in de doelpunten!

En als derde zomerproject ligt de 'Indianen quilt' met het patroon van Brigitte Gibling in gevorderd stadium te wachten op verdere voltooiing. Ik was even de inspiratie kwijt, maar ik hoop, dat die straks weer terugkomt.

Zomerse groeten, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel lekker hoor, even een dag niet zo warm. Leuk dat je weer gaat bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehhh wat een leuke plaatjes voor de Giblin quilt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...