donderdag 9 maart 2017

Huiswerk maken zonder boek?


De cursus met Wil Fritsma was ongelooflijk leuk
en de resultaten moesten natuurlijk in
een eindproduct worden verwerkt.

Ik voelde er niet zo veel voor om de blokken
met een Quilt-as-you-go techniek
tot een quilt te verwerken.

Ik had bij een tentoonstelling ooit
een aantal textielboeken gezien
en vond dat idee erg leuk.
Maar ik had er geen onderwerp voor.

Deze blokken, allemaal dezelfde maat,
in bij elkaar passende kleuren,
resultaat van een afgeronde cursus,

vormen samen een prima collectie

pagina's voor mijn Quiltboek.

Ik heb de foto's van de tentoonstelling
met textielboeken goed bekeken,
op internet gezocht, dingen uitgeprobeerd
en met andere quilters gesproken.
En zo kreeg het idee vorm.

De bladzijden zijn 2 aan 2 aan elkaar bevestigd
met een strook viltin een leuk kleurtje.
De kaft is gemaakt van een grote lap dik vilt.
Ik heb eerst de ruggen van de bladzijden
aan de kaft gestikt,
met voldoende afstand er tussen.

En pas toen alles goed zat,
heb ik de kaft op maat gesneden.
Het handje op de kaft geeft de voorkant aan.

Huiswerk af, boek dicht!

Aanstaande zondag Experiment 2.
Ben benieuwd wat dat voor leuks zal opleveren!

Groet, Marina.
BewarenBewaren

2 opmerkingen:

  1. Wat is dat leuk geworden.
    Groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marina,
    Hoe kan ik ne prive bereiken via de mail? Ik wil graag info over de handi quilter want ik overweeg er ook een te kopen, maar vindt weinig info

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...