woensdag 19 oktober 2016

Zo veel leuks gedaan en nog zoveel leuks te doen!

Een paar weken geleden ben ik naar een cursus
bij de Sampler geweest. 
Wil Fritsma leert ons te experimenteren.
Het is heel erg leuk.
Hier heb ik met 3 lagen op elkaar gewerkt 
en door de cirkels weg te knippen zie je de lagen eronder. 
Zo grappig!
De cirkels zijn afgewerkt met naaimachine borduurgaren. 
Super dun prachtig garen.
Ik leer eindelijk zigzaggen!
Een kunst , die iedereen beheerst, behalve ik!

Op dit lapje moet ik echo quilten.
Voor het eerst met organza gewerkt.
Ik heb een tas vol  organza en het weegt niks. 
De prachtigste kleuren.
Dat wordt nog wat de komende weken!
Echo quilten is niet echt mijn ding.
De ondelinge afstand tussen de lijntjes lijkt nergens op. 
Maar het geeft wel een hele leuke structuur.
Ik heb plezier voor 2.
De lapjes voor de volgende les liggen al klaar.
Ondertussen is de top van het speelkleed 
voor kleine kleindochter Vera klaar.
Hij ligt klaar op de Handi Quilter longarm 
om gequilt te worden.
Alle applicaties zijn met de naaimachine aangebracht 
en dat is heel goed gelukt. 
De buitenste rand is ook leuk geworden. 
Het lijkt net een tuinhekje.
Ik ben nu nog aan het oefenen met een leuk quiltpatroon.
Gewoon met potlood en papier 
tot ik het in mijn vingers heb.
Dan ga ik het op de Handi Quilter long arm machine doen.
Ondertussen ben ik een nieuwe quilt aan het voorbereiden.
Met prachtige Kaffe Fassett stoffen! 
Ik zag deze quilt in Birmingham 
en kan hem niet weer staan.
De quilt is super eenvoudig. 
Cirkels op vierkanten geappliqueerd. 
Maar niet op alle vierkanten!
Ik ga dit wederom op de naaimachine appliqueren.
Wie weet misschien wel met een zig zag!
Maar ik denk eerder met een feston steekje.
Die vind ik echt heel leuk!
Alle 181 cirkels zijn op vlieseline getekend en uitgeknipt.
De lapjes zijn allemaal uitgezocht 
en gaan in de project bak.
Rechts het stapeltje lapjes.
Links de gesneden vierkantjes en geknipte cirkels.
De voorbereidingen vorderen gestaag.
Ik heb er zo veel zin in deze quilt te maken!
Maar.... eerst een paar dagen naar Maastricht.
Het Quiltersgilde heeft een stand op de 
Open Europese Quilt kampioenschappen 
en ik sta ook een dag in de stand.
Ik hoop heel veel nieuwe leden in te schrijven 
en gezellig met leden te praten.
En ik ga er ook iets heel leuks doen: 
Ik ga er een cursus volgen bij Handi Quilter!
Ik vind het zo leuk. 
Les krijgen van een Amerikaanse Handi Quilter lerares!
Een droomwens gaat in vervulling!

Groet, Marina.
BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...