maandag 2 mei 2016

Margaret Sampson-George

Kleurrijk, vrolijk, dynamisch, vriendelijk, inspirerend 
zijn de woorden, die in mij opkomen 
als ik aan haar terug denk.
Ik ontmoette haar op de workshop bij 
Den Haan en Wagenmakers op zondag 1 mei.
Met z'n allen op het zoldertje. 
Er gaan veel makke schapen in een hok!
Je zou zo naar huis gaan en 
je hele lapjes voorraad overhoop halen 
om ze op een andere manier in te delen. 
Dat was namelijk haar tip. 
 Ik ga dat op een dag zeker doen, 
met een deel van mijn "stash", 
maar nog niet vandaag! 
Eerst even een paar andere projectjes afmaken! 
En dan ga ik eens ernstig experimenteren met 
scale, diversity en balance.
Leuke vormen.
Ongewone achtergrond stof.
Geometrische stofjes. 
Ik heb er thuis eentje liggen, 
waarvan ik nooit wist 
hoe ik die kon gebruiken. 
Dit is een fantastisch idee!
Margaret werkt veel met elementen, 
die verspreid over haar quilts voorkomen.
Ze gaan alle kanten op.
Lunch! 
In vrolijke gestippelde tasjes en lekker!
Kom eens kijken hoe ik dit doe.
"Het is jou quilt."
"Jij moet het mooi vinden."
"Wat een ander er van zegt doet er niet toe."
Dank je wel, Margaret,
voor je inspireerde verhaal en je handige tips.
Dank je wel, 
Petra, Nel, Elsbeth, Annette 
voor het organiseren van deze dag!

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke quilts. Ik las al meer over haar en haar vrolijke werk. Zelfs/ ook ik raak geïnspireerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marina, omdat ik meer kennis wil krijgen van hoe je het dessin van stof verrassend kunt gebruiken( ik heb al wel een workshop 'fussycut' gevolgd bij Gerda van Petra Prins), kwam ik bij het boek uit van Margaret Sampson. Jij schrijft over de workshop die je bij haar gevolgd hebt. Dat lijkt mij een verrijkende ervaring! Mijn vraag is nu: biedt haar boek, behalve patronen, meer over het gebruiken van stof? Staat daar goede lesstof in? Voordat ik ga aanschaffen, vind ik het leuk om van jou te weten of het boek een aanwinst is. Hartelijke groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...