maandag 7 maart 2016

Een leuk quiltje.


Leuk he!
Negen ogenschijnlijk dezelfde blokken, 
maar ze zijn niet allemaal hetzelfde.



De blokken zijn op de designwals ontstaan en 
ik heb alleen maar stoffen gebruikt, die ik in huis had.


Het zijn voornamelijk batiks.


De gifgroene vierkantjes zijn afkomstig 
van een hele fleurige zomerrok, 
die ik al jaren niet meer draag en 
recentelijk tijdens een opruimbui in de kast tegen kwam. 
100% katoen, dus heel geschikt voor hergebruik.


Bij dit blok heb ik gedaan wat de dames in vroeger tijden ook deden: 
als je niet genoeg hebt, naai je strookjes aan elkaar tot het wel past!



Ik was niet helemaal vrij om te doen wat ik wilde.
Ik moest ongeveer deze kleuren gebruiken en ook deze maat.


De blokken zijn voor een Global Quiltproject en 
8 ervan worden straks naar allerlei plekken in de wereld gestuurd.
Canada, Australie, Verenigde Staten, Griekenland en Denemarken.


Dit quiltje zal dus nooit gemaakt worden!


Het zal er ongeveer zo uit komen te zien.


Of zo.

Maar voorlopig mis ik 1 blok dat 
al wel naar de andere deelnemers is gestuurd.
En dan moeten er nog 2 komen.
Ik ben benieuwd.
Deze blokken gaan nu in een doos en 
ik wacht af wat er gebeurt.

Groet, Marina.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...