woensdag 3 februari 2016

Aboriginal Wedges!


Er is einde gekomen aan een fantastisch feestje!
De top is af en ik ben er heel erg blij mee.



Ik was vooraf niet van plan er een rand omheen te doen, 
maar ik vind dat de rand er echt iets aan toevoegt.


Zonder rand.


Met rand.


Toen ik deze stoffen zag, was ik meteen verkocht. 
Ik kon ze niet laten liggen. 
Ik wist meteen, dat ik er iets mee wilde maken.
Het zijn Aboriginal stoffen uit Australie. 


Al snel ontstond het idee om er
cirkels met wedges van te maken.
Ik had een patroon gezien 
in het boek Adding Layers van 
Kathy Doughty. 
Om de vierkanten te maken, 
maak je eerst cirkels.


Ik besloot om elke Aboriginal stof te combineren met een stofje uit mijn voorraad.
Ik heb alles, dat maar enigszins zou kunnen combineren met de stoffen, uit mijn dozen gehaald.
En dat was heel wat. 
Toen kon het spelen beginnen.


Sommige combinaties waren snel gevonden.


Maar soms was het echt zoeken.


En proberen.


En nog eens.



En opnieuw.


De combinaties zijn af en toe zo verrassend!
Dit is een sits!
En welke combi moet je dan kiezen?


Langzaam aan ontstonden er steeds meer cirkels.
Het was zo leuk om ze te maken.
En ook zo leuk om met ze te spelen.


Ik wilde er vierkanten van snijden.
Maar eerst kregen ze allemaal een gestippeld 
geappliqueerde middencirkel.
De middencirkels hebben een aardig reisje gemaakt. 
Ik heb ze meegenomen naar St. Marie aux Mines 
en heel veel zijn in de bus genaaid.
Maar ook een aantal op de bee in Almere en in Beverwijk.


Ik kon niet de vierkante maat maken, die ik wilde.
Zo ontstond het idee er hoeken aan te maken en 
er gespikkelde driehoeken aan te naaien 
voor de goede maat.

Hier liggen de blokken op de snijtafel bij
Den Haan en Wagenmakers
Daar komen de Aboriginal stoffen vandaan. 


De middenstip komt van Birdblocks!


Ik vond het snijden van de blokken 
in de goede maat heel spannend.
Ik heb geen liniaal, die zo groot is.
Toen ik 1 blok gedaan had, 
kon ik die als mal gebruiken.
De lijnen op de snijmat 
kwamen nu goed van pas.


De driehoekjes heb ik iets groter gesneden 
dan strikt noodzakelijk en 
vervolgens het vierkant goed op maat gemaakt.
Het was zo spannend om te zien of wat ik voor ogen had, 
ook zo zou uitpakken.


Je ziet meteen het effect van de driehoekjes.


Ik ben zo blij met het resultaat.
Het is zo leuk hoe de kleuren en 
patronen op elkaar inwerken
Hier lijken de blokken erg vierkant.


Door de rand worden de blokken ronder.
Ik blijf het altijd zo verrassend vinden 
wat een rand met een quilt doet.

Mijn Aboriginal Wedges is een echte internationale quilt.
 Gemaakt in 
Amsterdam 
met 
Australische stofjes 
door een 
Nederlandse vrouw van 
Braziliaans/Franse afkomst.
Hoeveel leuker kan het worden?
Doorquilten op mijn eigen 
Amerikaanse longarm machine!


Groet, Marina.

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige quilt is dat geworden. Mooie lapjes, mooi patroon, helemaal perfect! Ik heb dat boek ook, zal ik? Nee, eerst dingen afmaken. Maar anders..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...