vrijdag 16 augustus 2013

Kleurige lapjes.


Dit zijn de lapjes, die ik bij Mieke heb geverfd. 
Ze zitten hier nog in de plastic zakjes en hebben een paar dagen in de schuur liggen broeden. 
De hoogste tijd om ze uit te spoelen. (Dit was een paar dagen na de verf workshop!)


Dus de hele handel mee naar de badkamer

en spoelen maar.........


en spoelen........

en spoelen.....


en spoelen......
Wat komt daar een verf van af! Ik ben heel erg lang bezig geweest. "Je moet spoelen tot er bijna geen gekleurd water meer vanaf komt" had Mieke gezegd. Ik dacht dat ik dat punt nooit zou bereiken. Op een gegeven moment had ik beide wastafels in gebruik en roerde ik met beide handen in 2 bakken. 
Er kwam geen einde aan.


Toen ik de lapjes klaar verklaarde ging alles in de wasmachine. Prachtige kleuren! Ze mochten samen in de trommel. Maar ik vertrouwde het voor geen meter. Ik had nog voor ogen hoeveel verf er af was gekomen en ik vreesde dat de lichte lapjes de kleuren van de donkere lapjes zouden overnemen. Dus in plaats van 1 color catcher doekje heb ik er 4 in gedaan en het liefste het hele doosje! 


En 4 doekjes waren niets teveel. Zo donker kwamen ze uit de wasmachine!


En het resultaat? 
6 prachtig gekleurde lapjes, 
die voorlopig de voorraad in gaan 
tot ik een bestemming voor ze heb.

Marina.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Marina,
    Ik herken dat spannende gevoel van spoelen en spoelen en spoelen, en toch maar kleur afgeven.
    Wel moedig van je om die gele tegelijk met de andere kleuren in de trommel te doen.
    Maar wat zijn ze mooi geworden.
    Groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...