donderdag 18 juli 2013

Yoga.


Mijn dochter doet yoga. 
Ze doet het zelf en ze geeft yoga les.
Ze heeft mij gevraagd een yoga quilt voor haar te maken.
Via e-bay heb ik dit panel gekocht dat ik wel toepasselijk vind. 
En verder verzin ik het zoals ik ga.
Het panel is een batik. 
De eerste rand is een blauw Hollands stofje, dat wonder boven wonder goed aansluit bij de batik print. 
En toen raakte ik verdwaald in de kleuren die mijn dochter graag wil en die ik mooi vind en die wel en niet bij de kleur van het panel passen.
En zo besloot ik vorige week bij Merel van Birdblocks langs te gaan en advies te vragen.
Zij heeft mij fantastisch geholpen met een kleurenpalet en uitleg over de kleuren cirkel.
En nu kan ik verder.
De randen kies ik uit het boek van Di Ford, Primarily Quilts.
De 2e rand met de scherpe puntjes is van de quilt The Burnt Quilt.
Nooit gedacht dat ik daar iets van zou maken!
De puntjes waren niet zo moeilijk. 
Het was wel een heel gereken om te zien of ik goed uit zou komen.
De hoekjes  maken was een heel ander verhaal.
Maar ze zijn aardig gelukt, vind ik zelf.
Al waren het ook nu weer hele kleine malletjes, vooral de halve driehoekjes.
Voor de 3e rand ga ik ook weer in het boek te rade.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...