zondag 7 april 2013

Mooie quilts, winkeltjes en een doos in Rijswijk.



Het was een stralende dag en een mooie gelegenheid om samen met mijn vriendin Carla, naar Rijswijk te gaan. Dit vond ik de mooiste quilt. Hij is gemaakt door Mieke Gootjes. Ik wil proberen meer quilts van haar te zien. Ik begin op haar website.


Echt schitterend.


Er waren ook talrijke huisjes quilt. Leuk om ze zo allemaal bij elkaar te zien.


Deze heeft een mooi al over quilt patroon van hartjes.


En deze een leuke sashing.


Altijd als ik deze viltfiguurtjes zie, en de vele anderen, moet ik mij inhouden, want ze zijn zo leuk. Deze keer ging ik voor de bijl. Ik heb het patroon en de stofjes voor 2 schattige lieveheersbeestjes gekocht: een meisje en een jongetje. Ze hangen aan een veer en kunnen zo door je kamer zweven.



Natuurlijk kwamen we bekenden tegen. Maria van de Movie Stars is tegenwoordig verantwoordelijk voor het opbouwen en afbreken van de stand van het Quiltersgilde op de beurzen. Ze heeft er veel plezier in.


En meneer 'bij dekker", die natuurlijk heel anders heet, was er ook met het Hinterberg quiltframe. Het was leuk om hem weer te zien en te spreken. Hij heeft mij laten zien, hoe ik het laserlampje moet monteren om met sjablonen te werken. Ik mocht het natuurlijk ook zelf proberen en het was heel erg leuk. In de zomervakantie ga ik de laser pen monteren. Met de foto's, die ik heb genomen en de tips voor het plaatsen van de pen en het omdraaien van de handvatten, zal het zeker lukken.


En toen had ik een bijzondere ontmoeting met Hilde, die tot voor kort in Brazilie woonde. Ik had op haar blog de dozen gezien, die zij maakt. En er was 1 doos, waar ik helemaal weg van was.


En vervolgens las ik, dat zij naar Nederland zou komen. Ik heb haar gevraagd, als dat zou kunnen,  de doos voor mij mee te nemen. Ik kreeg direkt antwoord, dat zij op 7 april, vandaag dus, quiltengel zou zijn op de patchwork en quiltdagen en dat zij de doos voor mij zou meenemen. En 7 april was precies de dag dat ik ook naar de beurs zou gaan. Prachtig! Vanmiddag hebben we elkaar ontmoet. Ik moest even naambadges lezen, want we kenden elkaar helemaal niet. Het was een heel erg leuke ontmoeting, waar bij we zo veel te praten hadden, als of we elkaar jaren kennen. 
Welkom thuis, Hilde. 
Hoe heb je die doos eigenlijk  in je koffer mee kunnen nemen?


1 opmerking:

  1. Heerlijk om te weten dat de mooie doos bij jou een goede plek heeft gekregen! Ik had de doos gevuld met warme sokken want die heb ik wel nodig gehad de afgelopen paar weken! ;) Ik vond het erg leuk om jou een beetje te leren kennen. Grappig hoeveel we dan gemeen hebben! Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...