maandag 25 juli 2011

Muzikale log cabin.

Ha, vakantie. Tijd om te quilten zoveel ik wil. Tijd voor een vakantie projekt.
Een muzikale log cabin. Dit zijn de lapjes, die ik ervoor heb uitgekozen.
De donkere .....



















en de lichte.



















Af en toe zit er een ander lapje tussen, maar dat mag de pret niet drukken.
Het worden 16 blokjes met een centrumblokje van 5 bij 5 cm. Die zien er zo uit.



















Er zijn 9 verschillende blokjes, die ik dubbel heb geknipt, dus 18 totaal. Om dit vierkant bouw ik het blok op met stroken van 2 cm. Omdat het 1e vierkant maar 1 keer in het blok voorkomt, wordt het blok a-symetrisch. Ik weet niet of ik dit mooi vind, maar dat ga ik gaandeweg wel merken. Ik gebruik voor alle blokken dezelfde stoffen, maar in een andere volgorde. Daarom kan ik niet de snelle naaimethode gebruiken. Ik snij vooraf alle stroken, zodat ik wel achter elkaar door kan naaien en het niet  blok voor blok hoef te doen.
De  lichte stroken zijn gesneden.



















Nu de donkere nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...