zondag 16 februari 2020

De vingerhoedjes zijn prima voor deze tijd van het jaar.


Soms heb je een project nodig,
waarbij je niet te veel hoeft na te denken.


Het tekenen en knippen van vingerhoedjes is dan precies goed.
Het is een eenvoudig werkje,
je hebt heel veel verschillende lapjes onder ogen,
het gaat best snel en
je hebt al gauw een bevredigend stapeltje.

Je kunt er mee stoppen en het laten liggen op elk willekeurig moment.

Het knippen is ontspannend.
Je moet alleen regelmatig de stand van de schaar veranderen
om geen pijnlijke vingers te krijgen.
Je hebt eenvoudige hulpmiddelen nodig:
een malletje, een schuurpapiertje en een vulpotlood met dun stiftje.
En veel bakjes en doosjes!

En restjes stof natuurlijk.
Liefst in veel verschillende kleuren,
licht en donker voor een goed contrast.
Veel lapjes komen uit eigen voorraad restjes,
maar er zitten er ook veel in,
die gekregen zijn van Annie van de Movie Stars.
Het rood-wit-blauwe lapje,
met het roosje,
heb ik in Amerika gekocht,
tijdens een vakantie toen ik dit werkje ook bij me had.
De winkel mevrouw was zo vriendelijk de stof,
een fat quarter,
voor mij in stroken te snijden.
Dat maakte het tekenen en knippen heel gemakkelijk.
Vrijwel elke hotel kamer heeft wel een klein tafeltje,
 waar je een klusje, dat weinig ruimte inneemt, kunt doen.

Als ik een aardig stapeltje heb geknipt,
speld ik er 2 aan elkaar.
Ze gaan in een doosje om later,
op de naaimachine,
aan elkaar gezet te worden.
 De tweetjes worden daarna viertjes

en nog weer later zesjes.

Ik heb een voorraad stofjes,
die veelvuldig in de quilt zullen terug komen.
Ik hoop op die manier iets van rust of
 ritme in het totaal te krijgen.

Groet, Marina

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi Marina, dat wordt vast een grote quilt en je bent lekker bezig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zo een quilt maken, ik ben bezig met een quilt van vierkantjes van 2.5 cm te maken, wel met de hand en van restjes!Zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, maar waar heb je het schuurpapiertje voor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schuurpapiertje leg je onder de stof. Als je het malletje met je vingers aandrukt bij het omtrekken, blijft alles goed op zijn plaats liggen. Anders ligt er een gladde mal op gladde stof op een gladde ondergrond. En dat verschuift dan altijd.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...