zondag 15 september 2019

Wereldburger!

Eergisteren kreeg ik een mailtje van een Amerikaanse collega quilter, 
die onze hulp inriep om een bepaalde plek in Amsterdam te vinden  
in verband met een quilt, 
die zij voor het huwelijk van een familielid wilde maken.

Met behulp van 2 facebook groepen 
was de juiste plek snel gevonden en 
dezelfde avond kon ik haar een foto van die plek opsturen. 
Het is een fietstunneltje in de Pijp in Amsterdam!
Ze was er heel erg blij mee.
Ze kan nu de quilt afmaken op tijd voor het huwelijksfeest.

Vanmorgen heb ik een blogverhaal gelezen van Laura Strating
die door Amish country in het oosten van de Verenigde Staten reist. 
Dat was erg leuk, want ik ben daar nooit geweest. 
Daarna las ik het blogverhaal van Yvonne van Rijn
die door Wyoming reist, in het westen van de Verenigde Staten. 
Dat was ook erg leuk, 
want ik ben daar ook geweest en 
dan haal je heerlijk herinneringen op. 
Ik heb ook een verhaal op facebook gelezen van Hilda Wessels over Washington. 
Ook erg leuk, 
want daar ben ik ook wel eens geweest. 
Nienke Smit vlogde gisteren vanuit Frankrijk. 
Zij is in Sainte Marie aux Mines op 
het quiltfestival in de Vogezen en 
heeft daar met de Colorminds een tentoonstelling. 
Erg leuk, want ik zou daar graag heen zijn gegaan. 

En vanmiddag heb ik een vergadering gehad, 
via internet, 
met quilters uit Canada, Engeland, Duitsland en India. 
We spraken over allerlei zaken, 
die te maken hebben met modern quilten. 
Interessant en heel leuk. 
Zo ga ik,
 zittend in mijn luie stoel of zittend achter mijn computer, 
de wereld over.
Hoe leuk is dat!

Ik voel mij heel erg een wereld burger!

Groet, Marina.

6 opmerkingen:

  1. Wat een interessante dag. Ik ben wel nieuwsgierig waarom die Amsterdamse muur gezocht werd. Wordt het een quilt met gekleurde vierkantjes? Leuk dat we even konden meereizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wereldreis was dat. In etappes lees en beleef ik alle "lees- reizen". Maar dat vergaderen, oeps, dat sla ik over.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, wat is dat heerlijk. Eén grote quiltgemeenschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo’n reis vanuit je luie stoel. Soms bijna net zo leuk als het echte reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe bijzonder Marina. Toen mijn ouders emigreerden naar Brazilië, werd voor eeuwig afscheid genomen, tegenwoordig zeggen we elkaar, mijn zus en ik, tot ziens of tot morgen. Heerlijk dat het allemaal kan. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke dag, zo leer je weer iets over andere culturen inzake het moderne quilten en de mensen die zich daar mee bezig houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...