vrijdag 29 december 2017

Droomdekentjes.

Gisteren en vandaag ben ik naar de winter-bee bij Den Haan en Wagenmakers geweest. We hebben Droomdekentjes gemaakt. Dat was heel erg leuk. Het is totaal anders, dan aan je eigen quilt werken en ook weer niet. Het was gisteren even wennen. Je wil lekker doorwerken, maar je moet eerst een soort van eigen plekje voor jezelf maken om goed door te kunnen werken. 
Dat heb ik althans wel even nodig. 
Er waren verschillende projecten en ik heb mij aangesloten bij een blauwe quilt met gestreepte en effen blokken. Vierkante blokken maken van strips; alles netjes snijden, spelden, naaien, en op maat snijden, 24 stuks, gemaakt van restjes! Ik was er het grootste deel van de dag zoet mee. Aan het eind van de dag hebben we stof uitgezocht voor de tussen blokken. 
De winkel stelde het materiaal beschikbaar. 

Ik vond het zo leuk, dat ik besloot er vandaag weer 
naar toe te gaan om de quilt af te maken. 
Het voelde een beetje raar om de blokken daar zomaar achter te laten
.
Elbeth en Anette hadden de effen blokken al gesneden en we konden direct beginnen met het appliqueren van de hexagonen. Ja, je leest het goed. Ik heb met hexagonen gewerkt! Ook restanten, overigens. Vandaag had ik Alida als buurvrouw aan de naaimachine en samen hebben we gezellig de hexagonnen geappliqueerd en de quilt in elkaar genaaid. 
Het middenstuk is heel erg leuk geworden. 
En met de rand er om heen is de quilt echt helemaal leuk.
Er waren nog andere projecten. Een 2e blauwe strip quilt met geappliqueerde sterren: spetterend! Een roze-oranje stripquilt, die van zichzelf al zo leuk is, dat er niets op geappliqueerd hoefde te worden. 
En een sterren quilt, die door de handnaaisters werd gemaakt.
Echt een geweldige oogst in 2 dagen en dan heb ik nog niet eens 
de geschonken quilts genoemd.
Ik hoop dat de kinderen, die ze krijgen er blij mee zijn 
en er heerlijk onder zullen liggen!

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Wat is dat toch een goed doel, de Droomdekentjes maken.
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2018

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...