zaterdag 19 augustus 2017

Een dagje naar Alkmaar!


 
Vrijdag waren we gebroederlijk/gezusterlijk
een dagje in Alkmaar.
Na koffie met appeltaart bij mijn stiefbroer thuis, 
zijn we naar de kaasmarkt gegaan.
Daar was het natuurlijk stervensdruk.
Maar ik kon mij bij de kraam van deze kaasverkopende  
dames verschansen en het verloop van de kaasmarkt 
op een groot scherm aanschouwen!
Er was sowieso veel te zien.
Wat een leuke hoedjes dragen de dames.
Dit is het huis met de kogel.
Albert Hein, waar we nu een andere winkel inzit.
Gelukkig hebben ze het glas in lood raam laten zitten.
We zijn door allerlei kleine straatjes gelopen, 
langs allerlei leuke winkeltjes.
Er was een soort kringloop winkel, waar ik een Russisch kindernaaimachientje voor 25 euro zag staan. Zo leuk, zat nog in het oorspronkelijke koffertje. Maar het was loodzwaar en dus heb ik het laten staan. Er stond ook een hele mooie houten hijskraan. Als ik een kleinzoon zou hebben, zou ik die meegenomen hebben. Ha ha, helemaal niet gender neutraal natuurlijk! In een ander winkeltje zag ik deze mooie houten klossen. Ik had die hele mand wel willen meenemen. Dat werd wat begrotelijk, dus heb ik ze maar allemaal laten liggen. We zijn ook langs een heel klein cafeetje gelopen, waar alle tafels gemaakt waren van oude trap naaimachine tafels.
Dit was echt super. 
Zomaar een deur in een straat en 
als je die open deed, 
kwam je in een lange gang met huizen 
aan de rechterkant en aan het eind deze tuin.
Dit is mijn broer. 
Je ziet rechts nog net de jas van mijn stiefbroer 
en mijn schoonzus was er ook.
In dat mooie hofje.
Schitterend plaveisel.
En in het bloemperk een beeldje.
Een standbeeldje voor mejuffrouw Splinter.
Met zo'n hoedje.
Zoals de vrouwen nu nog dragen.
De huisjes hebben luiken.
En ook in de binnegang 
dat schitterende plaveisel.
Het was erg mooi.
Leuke stad, Alkmaar!

Zomerse groeten, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...