zaterdag 25 februari 2017

Losing my Marbles en Knikkertje Lik!

Yeh!!! 
De top is af.


In november aan begonnen en nu, 
4 maanden later, ligt hij op de strijkplank.
Vanmiddag nog even naar Woerden gereden 
om bij Margreet Otto de achterkant 
en stof voor een biesje te kopen.
Ik vind dit een super leuke quilt. 
Ik word er zo blij van en 
ik moet ook steeds lachen als ik er naar kijk.
De quilt doet mij denken aan een boek,
 dat ik als kind gelezen heb.
Het heette Knikkertje Lik, en is geschreven 
door Daan Zonderland.
De kleine jongen Jodocus krijgt van een geheimzinnige muis een knikker. Als je aan de knikker likt, krijgt de knikker een andere kleur en er verschijnt een versje op de knikker. Dat versje kan grappig zijn, of raadselachtig of juist een beetje verontwaardigd. Jodocus trekt de wijde wereld in en als hij niet weet wat hij moet doen of waar hij heen moet gaan, likt hij aan de knikker. De berichten, die hij daar op leest, leiden hem tot de dolste avonturen. Soms is Jodocus het niet eens, met wat hij leest. Als hij dan weer aan de knikker likt, zeg Knikkertje Lik:
"Van kritiek word ik ziek!"
Ik vond het een heerlijk boek, net als de andere kinderboeken van Daan Zonderland. Je kon helemaal wegzinken in zo'n verhaal en je beleefde de wonderlijkste avonturen met Jeroen en de Zilveren Sleutel, koning Hazevoet en later Professor Zegellak en zijn vrouw Zieltje, die op een bromfiets door de Sahara trokken. 

Affijn, zo'n leuke quilt, dus!
Groet, Marina.

6 opmerkingen:

  1. Enige quilt en een heel leuk verhaal! Heb je al die rondjes met applique erop genaaid? Lijkt me een enorm werk, maar het resultaat mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat snel en wat een prachtige vrolijke quilt!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker een hele (lekkere) vrolijke quilt en de kleuren zo mooi verwerkt.
    Mag je zeker trots op zijn.
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een vrolijke gezellige kleuren.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marja
    ✂✂✂

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...