maandag 12 december 2016

Losing my Marbles.

Afgelopen zomer was ik in Birmingham
en daar zag ik deze quilt.
Ik was meteen verkocht en deze quilt
kwam boven aan mijn To Do lijstje.
Een heerlijke quilt met cirkels van Kaffe Fassett stof, 
die voorrang krijgt op alle andere projecten, 
nu de quilt voor mijn kleindochter af is.
De quilt staat in het nieuwste Kaffe Fassett boek, 
Quilts in Italy.

Er zitten zoooooveeeeel stofjes in!
Het is gewoon een feestje!
Ik appliqueer de cirkels met de machine en 
gebruik vlieseline L11 om de cirkels te voeren. 
Zo worden ze mooi afgewerkt.
Het was aardig wat tekenen en knippen.
En ook een behoorlijke uitzoekerij hoeveel cirkels er geknipt
en hoeveel vierkanten er gesneden moesten worden.
Maar nu (bijna) alles geknipt en gesneden is, 
kan ik met naaien beginnen.
Eerst eindeloze hoeveelheden cirkels voeren met vlieseline.
Een heerlijk klusje 's avonds bij een leuke film 
of serie op de televisie.
Dan naadje zo smal mogelijk knippen, 
vlieseline inknippen en de cirkels keren.
En klaar om te appliqueren!
Maar zover ben ik nog niet!
Dit zou waar zijn, als........
 ik niet zou quilten!

Groet, Marina.

3 opmerkingen:

  1. Leuke quilt...... staat ook mijn todolijstje ☺️Veel plezier met het maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee waar wij zouden zijn, in limboland looking for marbles waarschijnlijk! Enige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...