dinsdag 9 augustus 2016

International Quiltswap.

Ik heb mij opgegeven voor een
internationaal quiltruil project.
Ik maak een quiltje voor een wildvreemd iemand, 
die van rood en paars houdt. 
Iemand anders maakt een quiltje voor mij.
De bedoeling is voornamelijk 
Kaffe Fassett stoffen te gebruiken.


Ik heb gekozen voor low volume stofjes
van 5 inch vierkant 
en cirkels van Kaffe Fassett stoffen.
De stofjes komen elk 2 keer voor en 1 3 keer. 
Ze hebben tekst, cijfers of wriemeltjes. 
Die staan alle kanten op, 
zodat de quilt niet echt een boven of onderkant heeft.
Ik mag vrijwel geen geel gebruiken. 
Daar houdt de mevrouw voor wie de quilt is niet van
Ik heb de cirkels op de ondergrond geplakt 
en met de machine gefestonneerd.
De doos met gekleurde klosjes kwam weer goed van pas.
(ik weet niet meer uit welke bouwmarkt deze komt!)
De ontwerpwand is hier ook handig bij!
De lapjes verhuizen nog al eens van plek.
Tot de lay out optimaal is.
 
Ik wilde er nog een rand omheen maken, 
maar ik zat eigenlijk al aan de maximale maat.
Het wordt dus een smal biesje.
Nu nog een achterkant en dan doorquilten.
Niet veel werk, maar ik heb er nu geen tijd voor. 
Ik ga eerst een paar dagen naar Birmingham, 
naar het Festival of Quilts!
Groet, Marina.
BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...