vrijdag 19 februari 2016

En nu begint het echte werk!


De eerste quilt is op het frame gespannen. 
Het is een van de quilts, 
die we gemaakt hebben met de blokken voor Landleven.
Ben je lid van het Quiltersgilde en heb je een blokje ingeleverd, 
dan kom je die misschien hier wel tegen!



De sashings krijgen lussen, 
die afwisselend links en rechtsom draaien.


De blokken worden elk anders gequilt, 
afhankelijk van de afbeelding en samenstelling van het blok.


Bij elk blok moet ik bedenken, 
hoe ik het wil quilten en met welk kleur garen.
Ik werk eerst alles met licht garen.


Regelmatig wordt de quilt opgerold.


Dan controleer ik ook de draad spanning 
op de achterkant van de quilt.
Die is nog niet helemaal in orde.
Elk soort garen vraagt om een andere spanning 
en het is echt uitproberen.

Ik heb al op een klein krukje gezeten 
met een spiegel en een zaklantaarn 
om onder de quilt naar de spanning te kunnen kijken.


Op dit blok heb ik met een malletje en 
een blauwe stift een ster getekend. 


Dat heb ik in dit blok herhaald.
Na het echo quilten langs de sterren,
 bleef er veel ruimte over en 
dat vond ik niet leuk.


Voor het echo quilten en voor 
de sterren gebruik ik dikke linialen. 
Dat is echt oefenen. 
Je drukt de liniaal naar beneden 
(er zit een brede quilt tafel aan de machine) en 
tegen de naaivoet aan en 
met je andere hand 
bedien je de machine. 
Daarbij naai je stapvoets.


En dan krijg je dit soort leuke dingen.
Ik leer elke minuut!

Groet, Marina.

1 opmerking:

  1. Wat ontzettend leuk dat het je gaat lukken! Het wordt vast een mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...