zaterdag 17 oktober 2015

Infinite Variety. Tentoonstelling van 650 rood witte quilts in 2011.



Het heeft 4 jaar geduurd, 
maar nu is de catalogus 
van deze tentoonstelling klaar.


De tentoonstelling van 650 rood witte Amerikaanse quilts 
uit de collectie van Joanna S. Rose was een unicum.


Mevrouw Rose heeft de quilts 
in de loop van vele jaren verzameld, 
zonder te weten hoeveel zij er precies had.
Ze had de quilts nog nooit bij elkaar gezien.
De tentoonstelling ter ere van haar verjaardag werd 
gratis aan het publiek aangeboden.
Ik heb de tentoonstelling niet gezien.
Hij duurde maar 6 dagen en 
werd in New York gehouden in maart 2011. 
Tsja, toen moest ik werken!




Maar zodra ik las dat er een boek over de tentoonstelling zou verschijnen, 
besloot ik dat ik het boek wilde hebben.
En nu is het boek er en het is prachtig.


De tentoonstelling was heel bijzonder en 
ik zal het eeuwig jammer vinden,
 dat ik hem niet heb kunnen zien.
Maar er is gelukkig een film van gemaakt.
En daar geniet ik enorm van.











Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...