vrijdag 14 augustus 2015

Festival of Quilts in Birmingham.


Vorige week was ik een paar dagen in Birmingham. 
Ik was een paar dagen ondergedompeld in quilts en lapjes. 
Heerlijk. 
Dit vond ik de leukste quilt!

Hieronder een kleine foto impressie.








Alle stukjes van deze quilt lijken applique, maar zijn gepached.


Kaffe Fassett Snowballs in onverwachte kleuren combinatie.




Op de show leek hij bruin, maar hier is hij paars. 
Heel apart en heel mooi.






Ik snap niets van deze quilt. Ik vind het middenstuk heel leuk en heel mooi. 
De 2 zijkanten hebben vreemde roze stukken, die ik niet kan rijmen met de rest.



Dit is een groepswerk. 
Zo knap.


Humor!
Erg leuk om elk paneeltje apart te bekijken.
Ik heb er 2 apart gefotografeerd.




Mevrouw Apliquick demonstreert. 
Ik ben even blijven kijken om te zien of ik het wel goed doe.





Mevrouw Zandra Rhodes ontwerp stoffen.


Zij heeft echt roze haar.


Altijd leuk om een lezing van Kaffe Fassett te horen en te zien.


Hij vertelde over "beige ladies", die bang zijn voor kleur. 
"Don't scare the horses!"


In zijn nieuwe boek staan antieke quilts en de moderne versie, 
die hij ontworpen heeft.


Dit is een quilt voor het boek, dat volgend jaar uitkomt. 
Lijkt een beetje op de quilt, die hij voor Australian Homespun heeft ontworpen.


Dit zijn mini-mini's.


Op zaterdag ben ik naar de Botanische Tuin geweest.






Ik ben onmiddellijk van dahlia's gaan houden.




Ik heb aardige mensen ontmoet. Veel Nederlandse mede-quilters, een Oostenrijkse mevrouw, een Zwitserse. Met 4 Deense dames aan tafel gezeten en geen woord verstaan van wat ze zeiden. Zuid-Engelsen, die langer onderweg waren geweest dan ik, Schotse dames. En iedereen is vriendelijk en belangstellend. Het maakte alles bij elkaar een paar heerlijke dagen.
Alles begint een beetje plek in mijn hoofd te krijgen.
En nu weer heerlijk quilten.

Groet, Marina.





1 opmerking:

  1. Wat mooie Quilts, het was vast genieten daar in Birmingham...
    Zomerse groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...