vrijdag 31 juli 2015

Playing with the Aboriginals!


Vorige week was ik bij Den Haan en Wagenmakers en daar werden net spik-splinter-nieuwe stoffen in de kast gezet. Aboriginalstoffen. Mijn hemel wat zijn dat mooie en leuke stoffen. Ken je dat gevoel? Dat je iets ziet en nog niet precies weet wat het is, maar wel direct weet, die gaan mee naar huis? Zo was het precies. De ene stof nog mooier dan de andere. Ik heb er een aantal uitgezocht. En toen nog een paar. En toen zag ik er nog eeeeeeen. En toen ben ik gestopt, want anders had ik ze allemaal meegenomen. Wat een feest. Er begonnen allemaal plannetjes in mijn hoofd te zingen. Ik had die middag nog een andere afspraak en thuis gekomen waren er een paar andere zaken, die mijn aandacht vroegen. En zo bleven de lapjes in de tas. En dat is helemaal niet erg, want ik ben met allerlei andere hele leuke dingen bezig. 



Maar.......... tijdens het appliqueren van halve cirkeltjes op de Irish Circles en het tekenen en knippen van vingerhoedjes, begon er van alles te borrelen in mijn hoofd. Op een verloren momentje heb ik de map met mallen gepakt en er de crossroads mal uitgehaald. Maar die ging al gauw weer terug. Te druk, te veel verschillende stukken. Op een ander verloren momentje trof ik mijzelf voor de boekenkast aan. Yes, Adding Layers een prachtig boek van Kathy Doughty met prachtige quilts met onverwachte stofkeuzes. En ja hoor, daar trof ik een patroon aan dat precies in zich had, wat ik zocht. De mal had ik en nu nog stoffen zoeken om te combineren met de Aboriginals. Ik ben langs alle kasten, bakken en bakjes gegaan en ik heb overal stoffen uitgehaald, die mij maar enigszins geschikt leken. Wat is het toch heerlijk om een voorraadje stoffen te hebben.



En toen begon ik te spelen. 
Ik heb alle andere werkjes aan de kant gelegd. 
Ik moest wel.
 De Aboriginal stoffen schreeuwen om aandacht.





 Ik heb 3 dagen gespeeld. 
Sommige combinaties waren zo gevonden. 



En zijn de hele rit onveranderd gebleven.


Met sommige stoffen ben ik uren bezig geweest 
voor ik een match gevonden had.


 Soms kon ik met 1 stof meerdere combinaties maken. 
Welke is de mooiste combinatie of gewoonweg de leukste?  




Ongeduldig als ik was, maakte ik geen hele cirkels meer om stoffen uit te proberen.


En dat hoefde ook niet. Je ziet het soms in een oogopslag.


De rooie was een lastige.


En zo kan het ook.



Dit was een lastig stofje.


Ik denk dat ik de hele stapel stofjes geprobeerd heb!


Welke is nou het leukste?


Deze spreekt het meest.


Zelfs lapjes, die al ergens anders in genaaid waren, werden uitgeprobeerd!
Ik heb die paarse bloempjes er bijna uitgesloopt!


Maar deze rooie liet zich ook niet onbetuigd.


De ondergrond stof is ook een Aboriginal. Zo geweldig mooi! maar hij ligt nog ongebruikt te wachten op iets speciaals. Deze rooie is niet speciaal genoeg.



Met sommige stoffen lukte het niet om iets te vinden. 
Ik bleef in kringetjes ronddraaien. 
En toen liep ik vast.


Gelukkig is daar dan mijn vriendin en buurvrouw, 
die altijd zin heeft in een leuk puzzeltje. 
Zij heeft een totaal andere smaak dan ik; 
ziet andere mogelijkheden en zo kwamen we verder.  


Zo is het wel leuk!


Hmm.


Maar als je de richting verandert, 
gebeurt er wel wat!


Zo leuk.




En deze dan.

Ja,


En ja.


Deze hardnekkige vroeg om iets heel bijzonders. 
Ik vond een sits, die ik jaren geleden ergens in het noorden des lands heb gekocht.


En wat geeft dit een spannende combinatie!


 Nu heb ik 12 combinaties voor 12 blokken!  


Ik word hier zo vrolijk van. 
Echt geweldig om te spelen met Aboriginals! 
Uit Australie.
 Mijn tegenvoeters!  



Ik heb al 2 blokken genaaid!

Groeten van Marina.

5 opmerkingen:

  1. Geweldig!! Wat een mooie stoffen. En wat maak je er iets schitterends van.
    Ben morgen in A'dam. Misschien even kijken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marina! Wat een feest!! Ontzettend leuk, je verslag en zó herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik ken dat gevoel en wat spannend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat ben jij fijn aan het spelen geweest met je lapjes! Dat gaat een geweldige quilt worden waar je naar kan blijven kijken door die spannende combinaties! Veel plezier bij het in elkaar zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan een mens toch heerlijk spelen met stoffen en daardoor verrassende combinaties krijgen. Heerlijk zo'n kleurenspel. Prachtige stoffen zijn het. Ik denk dat ik ook maar eens richting Amsterdam moet gaan. Groetjes, Lenny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...