dinsdag 18 november 2014

Zeebeest?


Nee, een handtas!
Gemaakt van vilt.


Evenals dit "strijkijzer". Ook een tas.
Zo leuk en spannend om naar te kijken.


Deze quiltwerkstukken hingen op een van de tentoonstellingen 
in Nieuwegein op de Handwerk en Quiltdagen.


Geen idee wat dit is. 
Gewoon zomaar een mooie vorm.


Dit lijken wel bevroren opengebarsten beukenootjes.


Nog zo'n onderwaterbeest als kussen.


Schitterend om te zien en heel intrigerend, 
omdat je geen idee hebt hoe het gemaakt wordt.


Dat komt ervan als je met een niet quiltende vriendin naar de beurs gaat. 
Dan kijk je naar hele andere dingen.


Ik stond vrijdag op de stand van het Quiltersgilde 
en ik had de hele dag uitzicht op deze hele leuke omslag doek.
Maar dan om de schouders van de maakster ervan.


Ik kan veel verleidingen weerstaan, maar een hele dag!
Dus ben ik gezwicht voor 2 bollen van deze wol, maar dan in een andere kleur.


Ik ben zondag meteen begonnen.
Het is een heel gemakkelijk patroon.
Alleen moet je om de naald even heel veel tellen 
om precies in het midden te meerderen.
Ik had jaren niet gebreid, 
maar dat is nu echt iets dat je nooit verleerd.

Marina.

2 opmerkingen:

  1. prachtige kleur wol , is het misschien handig om voor en na het midden er een steekmarkeerder tussen te doen? dit scheelt heel veel tellen ,succes.
    groetjes van lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marina,
    Leuk die foto's van al die bijzondere werken.
    En dat is zeker een prachtige omslagdoek.
    Ik wilde je ook zeggen van die steekmarkeerder ertussen.
    Werkt perfect en je bent van al dat tellen af.
    Succes en groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...