maandag 18 augustus 2014

Mooie quilts uit Birmingham 3: Kaffe's nieuwe boek!



Deze quilt staat op de voorkant van het nieuwe boek:
 Kaffe Fassett's Quilts in Morocco.
Er staan prachtige quilts in het boek en schitterend gefotografeerd.
Ook quilts van andere ontwerpers.
Bij elke quilt een verhaaltje.
Deze quilt heeft iets met Marokkaanse pantoffeltjes te maken!


In schreef al in een eerder blogje: 
de lijst met * deze zou ik zo graag willen maken-quilts * is heeeeel lang geworden. 
Nou, deze staat er op , hoor.


Ik heb helemaal niets met hexagonnen, 
maar deze zou wel eens mijn allereerste hexagonnen quilt kunnen worden!


Deze streepjes stof als rand vind ik schitterend.


Deze sterrenquilt ziet er in het boek prachtig uit, maar ik vind de achtergrondstof te flets.
Ik vind het een erg leuk patroon, 
het zijn tenslotte sterren!, 
maar ik zie andere kleuren voor me.


Deze quilt is hilarisch!
Allemaal verschillende theepotten


En elke theepot bestaat uit verschillende stofjes.


Zo leuk!



Nog zo'n mooie.


Mooi gebruik van de zigzagstof.


Deze mooie quilt is in werkelijkheid groter. 
Hij gaat schuil achter een snijtafel.


Dit is een detail van de quilt hieronder.


Ik weet niet meer of hij ook in het boek staat.




Deze quilt hing in de stand van The Cotton Patch. 
Een winkel in Birmingham.




Deze staat zeker niet in het boek. 
Het is reclame voor een soort stof-snijmachine.

Maar hij is wel heel leuk!
Inspiratie genoeg weer!

Groet, Marina.


1 opmerking:

  1. Ach je hebt het boek helemaal niet meer nodig zo te zien, geweldige kleuren bedenkt die man.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...