dinsdag 24 juni 2014

Een middag, 3 juffen.


Dit is Betty Prins. 
Zij maakt prachtige quilts. 
Zij kan er heerlijk over vertellen.


Dit is haar 2e quilt, 
toen ze er "nog geen verstand van had". 


En dit is haar schitterende hartjes-familie quilt. 
Er zitten borduursels in met initialen van alle familie leden van toen. 
Want inmiddels zijn er kinderen bijgekomen. 
Bij de quilt hoort een boekje, 
waarin verteld wordt wie de mensen uit de quilt zijn.


Nagemaakt van een velletje kado papier, 
gekregen toen ze lid werd van het Quiltersgilde.


Mandjes, zover het oog reikt.


Zulke prachtige stofjes.


Aan het einde van haar verhaal 
bezwijkt het rek bijna onder de mooie lading.

's Middags geeft Betty een workshop 
en leren we jojo's maken voor een klein wand quiltje.


Juf nr. 2 Judith Ebbelaar vertelt over haar Dear Jane quilt.


Ze vertelt levendig over de geschiedenis van de quilt, de maakster Jane Stickle
en over de periode, waarin de quilt gemaakt is. 


Dan begint ze te vertellen over haar eigen quilt.


Het wordingsproces, de vergissingen, de problemen.
Het spannende ervan.


En bij elke zin wordt "het jurkje" anders.


Hmm, wat is dit voor een stofje. ;-)


Strapless?


Even de andere kant laten zien.


Kan ook als rokje.


En hoe staat dit?


Judith houdt van haar quilt.


En dat is uit haar hele verhaal te horen en te voelen.


En wij mogen iets met haar meemaken.


Ze leert ons werken met scheurvlies. 
Een wondere vinding, 
die freezer paper en paternoplaat malletjes overbodig maakt.
En daar heb ik wel oren naar, 
want de Scrappy Red en Scrappy Blue hebben ontzettend veel malletjes, 
die ik niet meer hoef te maken!


Dit is juf nr. 3 Gerda.
Zij heeft met ons hexagonnetjes gemaakt.


Maar eerst liet zij ter inspiratie de prachtigste hexagonbloemetjes zien.


Zo mooi uit de stof geknipt.


Zulke lieve stofjes.


Gerda demonstreert het gebruik van het wieltje 
en vervolgens hoe je de stof moet plakken. 
Toen ik er zelf mee aan het werk ging, 
hielp zij mij met advies over het vasthouden 
van zowel het wieltje als de plakstift, 
zodat je geen tijd verliest met telkens oppakken van het gereedschap. 
Het is wel echt een handigheidje dat je moet oefenen.
En ik heb zowaar mijn eerste hexagon gemaakt en er zelfs 2 aan elkaar genaaid!
Ik ben nu helemaal voorbereid op de hexagonnetjes, 
die ik voor de Mysterie van Di Ford moet maken!

Het was een hele leuke dag op de Summerfair van Petra Prins in Zutphen.
Prima verzorgd en goed georganiseerd.
Met veel inspiratie!
Daar kan ik enorm van genieten.

Marina.



2 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing om de dag bij jou terug te mogen lezen. Jammer toch dat je zelf dan niet goed weet of de ander ook een blog heeft of niet en of je die al leest of niet. Maar jou lees ik, al heel lang, en kwam je ook nu automatisch voorbij. Je zegt het goed; het was een prima verzorgde dag door petra prins en haar winkel. Anders was het nooit zo goed verlopen, heerlijk. Leuk om te zien wat Gerda allemaal gedaan heeft, want dat is natuurlijk helemaal langs ons heen gegaan. En die jane...... Nu zie je zelf hoe veelzijdig ze wel niet is, zelfs STRAPLES blijft het een bjoetie! Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet een geweldige dag geweest zijn.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...