zaterdag 12 januari 2013

Vingerhoedjes in alle stadia, maar nog geen quilt.


Deze losse vingerhoedjes zullen ooit een quilt worden. Op dit moment gebruikt ik ze als leaders/enders bij het het naaien. Ik heb ze in verschillende stadia. Een bakje voorraad. Dat zijn reeds geknipte vingerhoedjes. Een aantal ligt op tafel uitgespreid om 2 aan 2 aan elkaar gespeld te worden. Dat is het volgende stadium: dat bakje staat naast de naaimachine klaar om leaders/enders te leveren bij het naaien. Het 3e stadium zijn de aan elkaar genaaide vinderhoedjes. Dat bakje staat ook bij de naaimachine. Als het bakje vol is, wordt het in een mooi rond blikje leeggegoten. Toen dat blikje laatst erg vol was, heb ik een serie van 4 vingerhoedjes klaargemaakt om te naaien. Dat was stadium 4. Maar daar heb ik er nog niet zo veel van. Ik heb ook besloten, dat dit het laatste stadium is, waarin ik de vingerhoedjes als leaders/enders kan gebruiken. Dan worden de strookjes te lang. Als ik zover ben , moet ik gewoon aan de quilt gaan werken. Maar zover is het nog lang niet. Er is ook een stadium nul. Dat zijn voorraadlapjes in een goede maat, waar nog vingerhoedjes op getekend moeten worden en die ook nog uitgeknipt moeten worden. Dat zal dan stadium -1 zijn. Voor wie de tel nog niet kwijt is. 
Een ding is in elk geval wel duidelijk: voorlopig is er nog geen quilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...