zondag 18 november 2012

Moeilijk blokje


Wat een moeilijk blokje was dit!
Ik heb er echt op gezwoegd en het eindresultaat is niet mooi.


Tot hier ging het heel goed. Ik dacht dat ik het middenvierkantje er wel in kon naaien. 
Dat wilde ik met de hand doen.
Maar ik kreeg het er niet in. Misschien dat ik te veel naad toeslag had. Dat zat erg in de weg.
Uiteindelijk heb ik een hele diagonale naad losgemaakt en ben ik het vierkantje er zijde voor zijde in gaan naaien. Dat is met veel getrek en met veel spelden wel gelukt, maar het is echt niet mooi geworden. Ondanks meerdere keren overdoen. Dat zal ook wel geen goed hebben gedaan.
Toen de 2 diagonale naadjes weer gestikt en zat het blokje in elkaar.
Ik zou wel eens willen weten hoe je dit blokje goed in elkaar zet.
Als ik het inlever , zal ik adviseren het op de achterkant van de quilt te naaien. Goed uit het zicht.


Misschien had ik juist in het midden moeten beginnen. De oranje puntjes aan het witte vierkantje naaien en daarna de grote "driehoeken" met de oranje vierkantjes aan de puntjes zetten.
Als ik genoeg witte stof overhoud van het 2e blok, 
maak ik misschien wel een nieuw blokje op deze manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...