donderdag 24 februari 2011

Longarm quilten.

Vandaag heb ik een workshop longarm quilten gedaan bij Quilthuis Lieselotje in Hoorn. Het was heel erg leuk. De workshop is 1 persoons, dus ik kon de volle tijd oefenen met de longarm naaimachine en dat was een machtige ervaring. Tonny Hering, de eigenaresse van Quilthuis Lieselotje, doet alles goed voor en vertelt uitgebreid en enthousiast over de machine. Ik hoop dat ik alles heb onthouden. En toen de proefquilt, achterkant en tussenvulling op de machine waren "geladen" mocht ik aan het werk. Ik was natuurlijk ontzettend onzeker, maar het bedienen van de machine is erg eenvoudig en je hoeft niet veel anders te doen dan de handels de goede richting uit te sturen. En dat is dus net het allermoeilijkste. Uit de vrije hand golven en slingers maken is niet zo moeilijk, maar als je een lijntje wilt volgen, dan wordt het lastig. Maar het is zo leuk om te doen! De longarm quiltmachine is per dagdeel te huur en dat ga ik zeker doen. Ik heb al een paar quilttops klaar liggen.


Dit is mijn oefenlapje van vandaag. Het ziet eruit als een applique, maar dat is nep. Het is een voorbedrukt lapje met veel randjes en bloempjes om mee te oefenen.


Dit is een detail van mijn kunsten.


En zo ziet de achterkant eruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...