dinsdag 4 april 2023

Eco print jaartraining


Nu het winter is werken we met eucalyptus. 

De bladeren van de eucalyptus geven prachtige oranje prints. 

Echt ongelooflijk dat in de groen-grijze bladeren deze kleur verstopt zit.

Alsof de zon zich in de bladeren verstopt heeft!

In februari hebben we al zulke mooie prints gemaakt op wol en ruwe zijde. 


We hebben toen ook een hele dunne zijde geprint.


Dit keer hebben we eerst wol gevilt.


Lekker met zeepsop knoeien!
Je krijgt er hele zachte handen van!


Na het uitspoelen gingen de blaadjes eucalyptus er op.


En na een paar uurtjes stomen, was dit het resultaat.
Prachtig! 
Ik was echt sprakeloos!


Voor het 2e project hebben we wolvlies gebruikt en 
de dunne zijde, die de vorige keer geprint is.
Ik heb de zijde print in 8 stukjes geknipt en 
met enige afstand op het wolvlies gelegd en 
dit ben ik toen gaan vervilten.


Dit was echt een enorme klus. 
Daar ben ik heel lang mee bezig geweest. 
Met heel veel zeepsop! 
Af en toe wel te veel. 
Het zat echt overal en ik moest het regelmatig 
met een doek weg vegen. 
Iets te enthousiast met het blok olijfzeep geweest. 
Maar wel hele zachte handen gekregen!
Amber is af en toe bijgesprongen om meer kracht te zetten dan ik in mijn handen heb!


Maar uiteindelijk is het gelukt en hadden we allemaal prachtige resultaten.




Ik vind het nog steeds net toveren!

Groet, Marina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...