maandag 2 september 2013

Je zou er bijna sereen van worden!


Het Buddha-tje zit op een gestileerde lotusbloem, 
die ik overdwars geplaatst heb. 
Dat vind ik beter staan. 
Ik ga er nog een paar maken; 
wellicht met andere kleurencombinaties.


Ik heb de 2e zittende meditatie figuur gespiegeld gemaakt. 
Het verschil is miniem, maar wel zichtbaar. 
Grappig.


En nu ga ik iets voor deze cirkels verzinnen.
De cirkels heb ik uit een blauwe stof geknipt. 
Met naadtoeslag.
De naadtoeslag heb ik met behulp van de apliquick staafjes naar de achterkant gevouwen en geplakt.
Dit is voor het eerst dat ik de staafjes gebruikt heb en het ging heel gemakkelijk. 
Ze zijn echt handig.
Ik heb op het Festival of Quilts in Birmingham 
van "mevrouw haarzelf" een demonstratie gezien 
en van Lynette Andersen. 
Als je dat niet onthoudt..........!
De sewline lijmstift droogt inderdaad snel op. 
En als je lekker veel lijm gebruikt, 
(veel ten opzichte van de neiging om zo min mogelijk te gebruiken),
blijft de stof soepel en beweeglijk 
en kun je eenvoudig de naadtoeslag een beetje meer 
of minder naar buiten schuiven om een perfect randje te krijgen. 
Je kunt ook heel goed de vouwtjes aan de achterkant plat drukken 
met de schuine kant van het dunne staafje. 
En met dit schuine kantje kun je ook puntjes in de cirkelrand wegwerken.
Het worden perfecte cirkels.
Ze liggen nu onder iets zwaars plat te worden, want er zit geen papier in.

Wat ontzettend leuk om Blog van de Week te zijn bij het Quiltersgilde.
Het was echt een hele leuke verrassing toen ik vanmiddag thuis kwam van mijn werk!

Marina.


1 opmerking:

  1. Hallo Marina,
    Heel relaxt geniet ik van je yoga-quilt, die Boedha op Lotus wordt prachtig. Meerdere daarvan zullen de quilt zeker mooi maken.
    En appliceren met de apliquick is dus een succes! Dat belooft wat voor nieuwe projecten.
    Lieve groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...