zondag 28 februari 2010

Twee nieuwe quilts in wording.

De afgelopen week ben ik met 2 quilts bezig geweest en beide quilts zijn reprises van voorgaande projecten.
De ene is de blauwe driehoekjes quilt met sitsen, dat mijn allereerste quiltwerkstuk was. Ik maak hem nog een keer voor een vriendin, die hem erg mooi vindt.
De 2e is een quilt voor mijn dochter, die  de quilt, die ik voor mijn moeder maakte zo mooi vond, dat ze er ook een wilde met dezelfde stofjes. Ik gebruik nu alleen de turnovers voor het maken van vierkant-in-een- vierkant blokken. De lay-out geeft enige hoofdbrekens. Alle grote vierkanten zo aan elkaar naaien geeft een erg rommelig effect, waardoor je het patroon en het secundaire patroon van molentjes niet ziet. En sashings van jelly roll banen maken het er niet beter op. En ik wil de stof, die ik er voor heb ook gebruiken en niet weer nieuwe stof erbij kopen. Na veel heen en weer geschuif en veel "En wat als we nou eens......" op de eettafel van mijn vriendin (dezelfde van de blauwe driehoekjes quilt) verhuizen we een en ander naar de grond om eens heel iets anders te proberen. We leggen alle rode driehoeken bij elkaar en dan ontstaat er een vierkant patroon, waar ik heel tevreden over ben. De rode sashings scheiden de blokken en geven struktuur. Het zijn dezelfde stoffen als in de driehoeken zitten. Eromheen komt een brede baan van een van de rode stoffen, afhankelijk van welke ik nog ergens kan krijgen, om het geheel in te kaderen en af te maken.



De blauwe driehoekjes quilt wordt ook heel mooi.

1 opmerking:

  1. Hallo Marina
    wat gezellig je vandaag te hebben ontmoed!!kom nu even bij je langs en wat ziet het er hier ook gezellig uit!!..mooie quilts maak je !!!
    ik hoop dat je plezier hebt met je dresden plates...let op het is verslavend hoor...
    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...