maandag 12 september 2011

Een mooie tentoonstelling.

Zaterdag ben ik naar de tentoonstelling van het Quiltersgilde in Leiden geweest. Wat een mooie quilts hingen er. Ik vind traditionele quilts het mooist. Ik hou' van heldere kleuren,  simpele patronen en sterrenquilts. Dit soort quilts vallen mij direct op en vangen mijn aandacht, zelfs als ik er maar een glimp van opvang. Ik kan er eindeloos van genieten en sta vol bewondering te kijken naar wat de  quiltster bedacht en uitgevoerd heeft.
Deze quilts vond ik het mooist.



























































































Dit vind ik een prachtig uitgevoerde quilt, helemaal opgebouwd uit kleine vierkantjes. Wat een schitterend resultaat van het gepuzzel met lapjes en kleuren. Deze quilt moet je in het echt zien, zowel van dichtbij als veraf om het werk van de quiltster te waarderen.



















Dit is een heel bijzondere quilt. Hij heet Schering en Inslag. De naam doet de quilt alle eer aan. Met een aantal mensen hebben we er bij staan kijken. We probeerden te begrijpen hoe de quilt is opgebouwd. Maar we kwamen er niet uit. Een mevrouw met een witte handschoen heeft het ons uitgelegd, nadat ze navraag had gedaan bij een ervaren quiltjuf.



















De quilt is opgebouwd uit T-stukken. En je kunt hem eigenlijk alleen maar met de hand maken.



















En dan is er nog het kleurenpatroon dat een kruis vormt over het geheel. erg mooi.

Dit vond ik de leukste quilt.
























De tentoonstelling is tot woensdag te zien.
Groet,
              

1 opmerking:

  1. what beautiful quilts! Very inspiring.
    I don't think I could pick a favourite. Love the plaid and plain quilt in your previous post too. Simple yet fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...