woensdag 30 november 2011

En nog meer huisjes.

















Dat wordt wat in 2012! Huisjes en huisjes en nog meer huisjes.
Ik heb mij aangemeld voor het minihuisjes project! Elke dag een huisje? Brr, ik weet niet of dat gaat lukken. Maar elke week in elk geval toch wel!
En ik ben ook een quilt aan het voorbereiden met het schoolhouse blok. Ik heb de stof La Petite Ecole van Moda en ik wil daar een quilt van maken, met een patroon dat een relatie heeft met school. En nu heb ik een ontwerp gemaakt met de letterpanelen, die bij de stof horen en het schoolhouseblok. Die worden afgewisseld. De panelen hebben allemaal dezelfde kleur en de schoolhuisjes worden van de stof gemaakt in verschillende kleuren en stofcombinaties. Maar die blokken worden ongeveer 24 cm in het vierkant en dat is absoluut niet mini!
Ik ben benieuwd. Het lijkt mij erg leuk.

dinsdag 29 november 2011

Huisjes.






















Ik ben dol op huisjes quilts. En vandaag ben ik hele bijzondere quilt tegengekomen in een nieuwsbrief. Huisjes en treurwilgen. Ik hou ook erg van treurwilgen. Het zijn zulke sierlijke bomen.
Deze quilt is geinspireerd door een antieke quilt waar dit over werd geschreven:
A pieced and appliquéd quilt called Houses and Weeping Willows, it was made c. 1880 in New York State. The original consists of 21 house blocks and 21 weeping willow blocks and measures 94x82".
Ik ben op internet gaan zoeken en ik heb een foto gevonden van het origineel.
Ik vind hem zo mooi!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...