vrijdag 24 mei 2024

Projects on hand!


De afgelopen maanden heb ik aan 
een aantal projecten gewerkt.


Nadat de grote quilt met de Giant Nested Curves af was, heb ik 2 quiltjes gemaakt voor de Tentoonstelling van Miniatuur quilts. Het thema was Balanceren op de kleurencirkel. Met de MOQingbirds hebben we quiltjes gemaakt met telkens 2 complementaire kleuren en alleen horizontale en verticale lijnen. 


Ze hingen in Rijswijk.


Tussendoor heb ik aan de Moderne Round Robin gewerkt. Dit was mijn startblok.
Ik vond het al met al best ingewikkeld om aan een dergelijk project te werken. De werkstukken, die je ontvangt, bieden nog al wat uitdagingen om aan te werken. Uiteindelijk is gelukkig iedereen blij met haar resultaat.


Dit is mijn quilt geworden. 
Ik vind het erg leuk, dat er verder gewerkt is aan mijn gebogen lijn.
En ook de kleuren vormen een redelijk geheel.
Nu nog doorquilten en afwerken.


Het volgende project, dat zich aandiende was een quilt voor de tentoonstelling in september in de Elzas. 


Ik heb voor het eerst Half Rectangle Triangels gemaakt met 
de HuRTy liniaal van Latifah Saafir.
Dat was heel erg leuk. 


Ik hou' wel van 'lopende band' werk en ketting naaien.


Ik heb nu gekozen voor kleine rechthoeken, maar dit patroon leent zich heel goed voor grotere rechthoeken om mooie stoffen lekker te laten stralen.


De quilt is free motion gequilt met 2 verschillende kleuren.


Ik ben steeds van links naar rechts gegaan om te zorgen dat de lussen dezelfde kant uit 'vallen'. Als ik ook van rechts naar links was gegaan, was het quilten minder evenwichtig geweest. Ik moest nu wel aan het eind van elke rij afhechten. Maar de quilt is niet zo groot, dus dat was niet erg.


De quilt is afgewerkt met een onzichtbare bies.
Hij ligt nu met tunnel, label en lat in een hoes te wachten tot ik hem wegbreng.
Zal hij straks in de Elzas te zien zijn? Geen idee. Ik hoop het wel. 
De quilt heet '50 shades of Red'.


Dit is een Darting Bird.
Een klassiek traditioneel vogel blok.


Ik heb er een heel klein quiltje mee gemaakt voor de EQA tentoonstelling met het thema vogels. De kleur smaragd moet er in verwerkt zijn, ivm een jubileum.
Het quiltje heet: Er is altijd wel ergens een vogeltje, dat zingt....!



En nu al deze 'tussendoortjes' klaar zijn, ga ik enthousiast verder met de Traverse quilt, die al deze maanden in de pauze stand aan een hangertje hing.
Daar zal ik deze zomer heerlijk mee bezig zijn!

Groet, Marina.

2 opmerkingen:

  1. Wat een productiviteit Marina! Leuk om te lezen en mee te mogen kijken. Benieuwd om de moderne R R in het echt te zien. Is heel leuk geworden vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je veel gedaan. Heerlijk om met van alles bezig te zijn, maar ook heel fijn om werk af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...