zaterdag 30 juli 2016

Flower Power.

De Flower Power quilt is in juli 2014 ontstaan. 
Ik heb er eerder een uitgebreid blog over geschreven.

http://marinabritodecampos.blogspot.nl/2014/12/een-achtergestelde-quilt.html

Het middenstuk van de top was dus al een poosje klaar. 
Maar ik heb de rand er nu pas aangezet.  
Het rode biesje brengt het middenstuk tot leven 
en de rand maakt het helemaal af.
De rand is breder, dan ik ooit gemaakt heb, 
maar ik vind het er helemaal bij passen.
Dit is mijn eerste eigen quilt, die ik op mijn
Handi Quilten ga quilten.
Dit maakt deze quilt heel speciaal!
Ik gebruik er een veelkleurig King Tut garen voor.
Voor de achterkant gebruik ik een dunner garen. 
Masterpiece, ook van Superior Thread. 
Het garen verdwijnt bijna in de achtergrond stof 
en geeft daardoor een prachtig effect.
De spanning is prima en 
je ziet vrijwel niets van het bovengaren. 
Dit is, wat mij betreft, 
eigenlijk het lastigste element op de long arm. 
Ik begin het in mijn vingers te krijgen.
De quilt is heerlijk soepel geworden.
Nu nog even een biesje er langs en 
Klaar!


Groet, Marina.
BewarenBewaren

1 opmerking:

  1. Spannend, Narina. Maar de quilt is leuk geworden. Lekker weer een affo!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...